آیفون Xr معرفی شد؛ بهره‌گیری از صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی LCD و تراشه A12 Bionic

در کنفرانس اپل این شرکت از آیفون Xr که مجهز به صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی LCD و سیستم فیس آی‌دی است، پرده‌برداری کرد. اپل برای این نمایشگر از عنوان Liquid Retina استفاده کرده که از رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ با تراکم پیکسلی ۳۲۶ PPI بهره می‌برد.هرچند این گوشی شباهت زیادی به آیفون Xs دارد، اما از برخی جهات شاهد کیفیت پایین‌تر برخی از مشخصه‌ها هستیم. به‌عنوان مثال، فریم این گوشی به جای اینکه از جنس فولاد ضد زنگ باشد، از آلومینیوم ساخته شده است. همچنین برخلاف آیفون Xs که از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک بهره می‌برد، این گوشی مجهز به استاندارد IP67 است و در نهایت هم باید دوباره به بهره‌گیری از صفحه‌نمایش LCD اشاره کنیم. اپل برای این گوشی، قابلیت لمس سه‌بعدی را حذف کرده و در عوض سیستم بازخورد لرزشی مشابه ترک‌پد مک‌بوک پرو را ارائه داده است.

آیفون Xr همانند آیفون Xs و Xs Max از تراشه ۷ نانومتری A12 Bionic بهره می‌برد. اپل اعلام کرده این تراشه در مقایسه با مدل قدیمی خود، سرعت بیشتر و مصرف باتری کمتری را ارائه می‌کند و در همین باید به موتور عصبی این گوشی هم اشاره کنیم که پیشرفت زیادی را پشت سر گذاشته است.

 

در پنل پشتی این گوشی همانند آیفون ۸، یک دوربین واحد تعبیه شده است. این دوربین مجهز به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و لنز عریض است و دقیقا از مشخصات مشابه دوربین اصلی آیفون Xs بهره می‌برد. هرچند این گوشی مجهز به دوربین دوگانه نیست، اما اپل اعلام کرده که با استفاده از تکنیک‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، این دوربین می‌تواند حالت بوکه را به ارمغان بیاورد.

در مورد دوربین سلفی هم باید بگوییم که مجهز به سنسور ۷ مگاپیکسلی که با کمک فیس آی‌دی می‌تواند قابلیت‌هایی مانند حالت پرتره، انیموجی و Memoji را ارائه کند. سیستم فیس آی‌دی موجود در این گوشی هم دقیقا مشابه سیستم استفاده شده در آیفون Xs که در مقایسه با آیفون X از سرعت بالاتری بهره می‌برد.

در مورد باتری هم اپل وعده داده انرژی این باتری در مقایسه با آیفون ۸ پلاس حدود یک ساعت و نیم بیشتر دوام می‌آورد. همچنین باید به تنوع رنگ این گوشی هم اشاره کنیم که قرار است در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، مرجانی (سرخ مایل به زرد)، زرد و قرمز روانه‌ی بازار می‌شود. از زمان عرضه آیفون ۵C، این اولین باری است که اپل چنین تنوع رنگی را ارائه می‌دهد.

هرچند آیفون Xr در مقایسه با آیفون Xs زرق و برق چندانی ندارد، اما در عوض قیمت آن بسیار پایین است. مدل ۶۴ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۷۴۹ دلار در بازار عرضه می‌شود و علاوه بر این باید به مدل‌های ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی هم اشاره کنیم. پیش‌خرید این گوشی از تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) آغاز می‌شود و یک هفته بعد در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) این گوشی رسما روانه‌ی بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

سلام چطور میتونم کمکتون کنم
ارسال پیام در واتساپ